شناسهٔ خبر: 173690 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آماده‌سازی ۹۴ گیت برای عبور زائران اربعین حسینی در مرزهای خوزستان

چذابه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از آماده‌سازی ۹۴ گیت برای عبور زائران ایرانی و خارجی اربعین حسینی در مرزهای شلمچه و چذابه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: ۹۴ گیت برای عبور زائران ایرانی و خارجی در مرزهای شلمچه و چذابه آماده شده که از این تعداد ۴۲ گیت برای موارد اضطراری است.

وی با اشاره به آماده‌سازی ۴۸ گیت تردد در پایانه مرزی شلمچه، افزود: از این تعداد ۲۴ گیت در سالن‌های ورودی و خروجی و ۲۴ گیت نیز برای ترددهای اضطراری آماده شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: در پایانه مرزی چذابه نیز ۱۶ گیت در سالن مسافری، ۱۲ گیت برای تردد اتباع در سالن تجاری و ۱۸ گیت برای ترددهای اضطراری آماده شده است.

جولانژاد با اشاره به اقدامات زیرساختی در پایانه‌های مرزی خوزستان، اظهار کرد: در اربعین امسال نصب ۸۳۰۰ مترمربع سایبان ثابت، ۱۰ هزار مترمربع سایبان موقت، ۲۰ هزار مترمربع مه پاش، توسعه و مرمت ۳۲ چشمه سرویس بهداشتی، بهسازی و محوطه‌سازی ۱۵ هزار مترمربع فضای پایانه‌های مرزی، توسعه ۴ سامانه هوشمند تصویری و تهیه اقلام تاسیسات برقی و مکانیکی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۳۰۲ میلیارد ریال به اجرا رسید.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان تأکید کرد: پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه آماده میزبانی از زائران اربعین حسینی هستند.